Kardeşleri için Önce Okuma Yazma Öğrendi , Sonra Ehliyet Aldı

Tokat’ta engelli kardeşlerini hastaneye daha rahart bir şekilde götürebilmek için önce otomobil alıp, sonrasında da 50 yaşında okuma yazma öğrenerek ehliyet alan  Ayşe Karakelle, hayatını adadığı engelli kardeşlerinin tüm ihtiyaçlarını sağlamaya çalışıyor.
Aa muhabirinin aldığı bilgilerde, 59 yaşındaki Ayşe Karakelle, birisi doğuştan görme engelli olan, diğeri ise doğuştan zihinsel engelli 2 kardeşinin bakımını sağlıyor. Karakelle, tüm ihtiyaçlarını görmeye çalıştığı kardeşlerine rahat bir hayat sunmanın mücadelesi ile uğraşıyor.

Kardeşleri için yaptığı özverili çalışmalarıyla takdir toplayan Karakelle, Aa muhabirine yaptığı açıklamalarda , anne ve babasının akraba evliliği yaptığı için ablaları Fadime (67) ve Güldane Karakelle’nin (71) görme engelli, ağabeyi Süleyman Karakelle’nin (68) ise zihinsel engelli olarak doğduğunu söyledi.

Ablalarından Güldane’nin geçen Mayıs ayında hayatını kaybettiğini söyleyen  Ayşe Karakelle, şimdi 2 kardeşi ve evlatlık olarak aldığı 17 yaşındaki Gülderen ile birlikte yaşamını devam ettirdiğini söyledi.

Evliliğinden çocuk sahibi olmadığı, daha sonrasında ise eşiyle ayrıldıklarını anlatan Karakelle, anne ve babasının vefatından sonra kardeşlerinin bakımını üstlendiğini söyleyerek , “Babam 1984 yılında, annem ise 1994 yılında vefat etti. Annem vefat ettikten sonra kardeşlerime ben bakıyorum” diye konuştu.

Kardeşlerini daha rahat bir şekilde hastaneye götürüp getirebilmek için bir araç satın aldığını söyleyen Karakelle, araç kullanmayı bildiği halde ehliyetinin olmadığını, ehliyet almak içinse okuma yazma öğrenme kararı verdiğini söyledi.

O dönem yaşadığı Sulusaray ilçesine bağlı köydeki öğretmenden bu konuda yardım istediğini aktaran Karakelle, “Okuma yazma öğrenmek istediğimi söyledim. O da bana birkaç kişi daha toplarsam okuma yazma kursu açabileceğini söyledi. Köyümüzden 50 kadını topladım gittik kurs açıldı” dedi.

Kursu başarılı bir şekilde tamamladıktan sonra ilköğretim diplomasını da aldığını ve ehliyet kursuna yazıldığını belirten Karakelle, “Ehliyetimi alıp kardeşlerimi doktora götürebilmek için çok çalıştım. Üç kez sınava girdim ve her sınava girişimde bir bölümü geçtim, üçüncüde ehliyetimi aldım” diye konuştu.

Ehliyetini alınca kardeşlerini daha kolay bir şekilde hastaneye getirip götürdüğünü söyleyen Karakelle, ilerleyen yaşına karşı kardeşlerine bakmaya devam ettiğini ifade ederek, “Bu durumdan hiçbir zaman şikayetçi olmadım” dedi.

Bir Cevap Yazın

